COM FER UN BON TREBALL?
Fer un treball sobre l´assignatura pot ser molt formatiu si ens serveix per aprendre nous procediments, coneixements i competències, però amb freqüència aquest objectiu no s´acompleix quan els criteris de treball no queden ben definits. Aquesta falta de concrecció en els criteris d´avaluació també dificulta i fa més arbitrària la correcció. Com solucionar-ho? Com fer que l´esforç de l´alumnat i del professorat siga profitós?
Ací plantege algunes qüestions que al meu entendre poden servir-nos de guia. Si se vos ocorre alguna més no dubteu en proposar-
- Cal definir amb claredat la temàtica, els objectius, la situació temporal i geogràfica.
- El treball ha d´incloure portada (títol, autors, grup, data), índex -amb numeració dels apartats- i les fonts d´informació.
- El contingut tindrà relació amb fets o procesos relatius a la història, la geografia i a la societat actual. En tot cas el contingut s´ajustarà als objectius del treball.
- Per aprofundir en l´anàlisi cal identificar els factors, humans o naturals, que expliquen les causes de la problemàtica estudiada. També cal descriure la seua evolució, les conseqüències i proposar possibles solucions.
- El treball es presentarà en el format o formats proposats.
- Les fonts d´informació han de ser variades i hauran de constar en la part final del treball (bibliografia/fonts d´informació) per tal que el professor puga verificar el treball d´anàlis, selecció i tractament de la informació realitzat per l´alumnat. Es valorarà positivament fonts d´informació directa com entrevistes, fotografies i il·lustracions fetes o elaborades pels propis alumnes.
- En tots els treballs caldrà emprar el vocabulari específic de forma correcta.
- La redacció ha de ser una reelaboració de les fonts d´informació, evitant el còpia i apega, i sintetitzant la informació amb un llenguatge i un vocabulari apropiat i adaptat al nivell de l´alumne.
- Es valorarà positivament la qualitat i diversitat dels documents (imatges, gràfics i mapes, etc.) Tot document s´acompanyarà d´un títol identificatiu i la font de procedència.
- En la part final, si es tracta d´un treball col·lectiu, caldrà precisar la part i l´aportació realitzada per cada participant. També convé fer una valoració personal quant a la utilitat i l´interés del treball, així com explicar les principals dificultats i suports rebuts.
REQUISITS DELS TREBALLS EN SOCIALS
Anuncis