COM FER UN BON TREBALL?

Fer un treball sobre l´assignatura pot ser molt formatiu si ens serveix per aprendre nous procediments, coneixements i competències, però amb freqüència aquest objectiu no s´acompleix quan els criteris de treball no queden ben definits. Aquesta falta de concrecció en els criteris d´avaluació també dificulta i fa més arbitrària la correcció. Com solucionar-ho? Com fer que l´esforç de l´alumnat i del professorat siga profitós?

Ací plantege algunes qüestions que al meu entendre poden servir-nos de guia. Si se vos ocorre alguna més no dubteu en proposar-

  1. Cal definir amb claredat la temàtica, els objectius, la situació temporal i geogràfica.
  2. El treball ha d´incloure portada (títol, autors, grup, data), índex -amb numeració dels apartats- i les fonts d´informació.
  3. El contingut tindrà relació amb fets o procesos relatius a la història, la geografia i a la societat actual. En tot cas el contingut s´ajustarà als objectius del treball.
  4. Per aprofundir en l´anàlisi cal identificar els factors, humans o naturals, que expliquen les causes de la problemàtica estudiada. També cal descriure la seua evolució, les conseqüències i proposar possibles solucions.
  5. El treball es presentarà en el format o formats proposats.
  6. Les fonts d´informació han de ser variades i hauran de constar en la part final del treball (bibliografia/fonts d´informació) per tal que el professor puga verificar el treball d´anàlis, selecció i tractament de la informació realitzat per l´alumnat. Es valorarà positivament fonts d´informació directa com entrevistes, fotografies i il·lustracions fetes o elaborades pels propis alumnes.
  7. En tots els treballs caldrà emprar el vocabulari específic de forma correcta.
  8. La redacció ha de ser una reelaboració de les fonts d´informació, evitant el còpia i apega, i sintetitzant la informació amb un llenguatge i un vocabulari apropiat i adaptat al nivell de l´alumne.
  9. Es valorarà positivament la qualitat i diversitat dels documents (imatges, gràfics i mapes, etc.)  Tot document s´acompanyarà d´un títol identificatiu i la font de procedència.
  10. En la part final, si es tracta d´un treball col·lectiu, caldrà precisar la part i l´aportació realitzada per cada participant. També convé fer una valoració personal quant a la utilitat  i l´interés del treball, així com explicar les principals dificultats i suports rebuts.

REQUISITS DELS TREBALLS EN SOCIALS

Etiquetat ,

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: